Avís important

L’1 de novembre de 2014, el Partit dels i les Comunistes de Catalunya va acordar la seva dissolució com a partit polític i la cessió de tot el seu capital humà, polític i material a una nova organització unitària: Comunistes de Catalunya.

Com a conseqüència d'aquest fet, aquesta pàgina web ja no s'actualitza. Podeu seguir l'activitat dels i les comunistes a la pàgina web de Comunistes.cat.

És el nom que hem adoptat per a la nostra Plataforma. Aquí ens anem trobant els que decidim participar en tot el procés de la IX Assemblea Federal des de la nostra ferma convicció que Izquierda Unida té futur.
Vam néixer per generar centralitat, per impulsar la transversalitat, contribuir a la síntesi i per intentar aconseguir que de la IX Assemblea Federal en surti una IU de tots/es en la qual tots/es hi participem.
L’afiliació, l’esquerra i la situació del país necessiten que se celebri la IX Assemblea Federal. Creiem que la IX Assemblea Federal s’ha de celebrar. També ho creu així la majoria de l’afiliació que, igual com nosaltres, no comparteix ni podria entendre posicions o actuacions dels que vulguin dilatar-la, o pensin que no s’ha de realitzar. “IU Tiene Futuro” vol contribuir que en l'Assemblea asseguem la base d’una IU més útil i més forta.
Sabem que tots els problemes d'IU no poden ser resolts en la IX Assemblea Federal, motiu pel qual considerem aquest moment com una oportunitat per rellançar un projecte que té vigència. El projecte alternatiu i transformador que és Izquierda Unida mereix construir, des de la reflexió, el debat i la participació, el seu futur polític i organitzatiu. La IX Assemblea Federal ha de ser el punt de partida per a això.Aquest va ser un dels motius pels quals no vam voler presentar el nostre propi document polític. Continuem pensant, una vegada coneguts els altres dos, que és possible la síntesi. Que hi ha molts més elements comuns que de discrepància i que és necessari i possible un acord per concretar-lo i desenvolupar-lo més.
En les circumstàncies actuals, la responsabilitat és treballar per sumar des de la diversitat. No és bo per a IU que alguna de les seves pluralitats pretengui imposar la seva proposta, ni podem permetre’ns celebrar una Assemblea en la qual "uns guanyin i d’altres perdin". En la IX Assemblea Federal ha de guanyar IU.
Ha de ser l’Assemblea de la política i del balanç com a punts de partida d’una nova etapa. La IX Assemblea no pot ser un ajust de comptes, ni el no reconèixer responsabilitats. Afirmem que a IU encara hi falta molta gent i que no hi sobra ningú, per això és fonamental viure la pluralitat com un actiu i no com un problema; una gestió compartida i que integri la federalitat i la pluralitat, que són l'ADN d'IU.
Mirem al futur amb realisme, però amb il•lusió. Considerem que IU té futur des d’aquestes premisses que assumim i aportem al debat:
Izquierda Unida Sí, Una IU posada al dia amb els que comprometem la nostra militància i treball.
Un programa polític per a l’acció i amb una resposta d’esquerres a la crisi. Considerem necessari recuperar el debat, les propostes i l’acció sobre la política. A IU se l’ha de conèixer pel que proposa i no pel que li passa.
Una IU mes democràtica. És necessari el respecte a la democràcia interna i a les regles de joc d'IU. És necessari celebrar la IX Assemblea Federal i per això constatem que s’ha avançat en l’actualització dels censos i en les finances per a l'Assemblea Federal. Els censos, encara que poden ser millorats, garanteixen el procés assembleari i les eleccions de delegats/es. Correspon ara assegurar la pluralitat i no permetre, en cap cas, eleccions majoritàries de delegats/es.
Una Esquerra Unida sobirana, avançant a fer realitat el principi d'una persona un vot. En la qual es respecti l’organicitat i en la qual hi hagi un pacte federal que assumeixin i respectin les diferents organitzacions que conformen IU.
Una IU organitzada, més moviment i arrelada, per ser més útil Amb noves formes organitzatives que facilitin la incorporació de més persones (sindicalistes, professionals, món de la cultura, joves...). Una IU de territoris i més sectorialitzada.
Una IU amb una direcció compartida que expressi el que avui és majoritari en IU, i en la qual la trasversalitat, plural i unitària, sigui majoritària.
En coherència amb el nostre posicionament volem reiterar, una vegada més, que no naixem amb voluntat de ser un corrent d’IU. Ens constituïm per a la IX Assemblea Federal i no per continuar organitzats després. Creiem en la Federalitat com a expressió plural de la realitat d’IU, acceptem i respectem els corrents organitzats però no serem un corrent més.
Igualment insistim, i ho afirmem públicament, que “IU Tiene Futuro” està impulsant i vol arribar a acords per avançar, però no ha pactat i no pactarà amb ningú per conformar una majoria que exclogui una part d'IU.
A IU, que és plural i federal, es necessita arribar a acords per actualitzar IU, resoldre problemes i avançar en la celebració de la IX Assemblea Federal, en les millors condicions possibles. Comprometem el nostre esforç per intentar aconseguir el màxim acord possible en la línia política a prendre com a punt de partida, així com en la millora dels nostres estatuts.

Des de la nostra sobirania i independència parlem amb totes les organitzacions, parts i sensibilitats i animem a actuar igual. Del diàleg i del contrast d’idees poden sortir-ne els acords i es pot aconseguir la transversalitat, que Izquierda Unida necessita.
“IU Tiene Futuro” va aconseguint suports. Allò que va començar amb gent de les Federacions de Madrid, Aragó, Castella-la Manxa, les Balears i d’EUiA de Catalunya, és una realitat a la qual s'han sumat companys i companyes d’altres Federacions i, a diferència dels qui treballen per reforçar alguna part, nosaltres treballem per enfortir IU i la seva pluralitat.
Reiterem, com vam dir des del primer dia, que busquem la trasversalitat, plural i unitària (que no uniforme) i en aquesta direcció, continuarem dialogant i treballant en tot el procés assembleari, per contribuir a aconseguir una IU més útil, més organitzada i més forta políticament i electoralment.

Madrid, 9 de Setembre de 2008

Etiquetes de comentaris: ,