Avís important

L’1 de novembre de 2014, el Partit dels i les Comunistes de Catalunya va acordar la seva dissolució com a partit polític i la cessió de tot el seu capital humà, polític i material a una nova organització unitària: Comunistes de Catalunya.

Com a conseqüència d'aquest fet, aquesta pàgina web ja no s'actualitza. Podeu seguir l'activitat dels i les comunistes a la pàgina web de Comunistes.cat.

La gestió neoliberal de la crisi, que ha prioritzat el rescat als grans capitals bancaris i el pagament del deute públic per sobre de garantir els drets bàsics de la ciutadania, ha precipitat la crisi del règim polític de 1978. Un ampli moviment popular i democràtic de resposta i impugnació d'aquest estat de coses, essent el 15M el seu referent més clar, i s'ha articulat i madurat.

El cicle de mobilitzacions d'aquests darrers quatre anys ha tingut un impacte sense discussió en les eleccions europees del 25 de maig en què el bipartidisme no va arribar a tenir un suport del 50% i les opcions amb contingut rupturista van tenir uns molt bons resulats. L'efervescència sòciopolitica d'aquesta setmana, en especial a Barcelona, és en bona mesura resultat de la constatació del canvi en la correlació de forces.

Per a les forces que donen suport a la continuïtat del règim s'han fet evidents els límits per reconduirde la situació i ha precipitat  els moviments per una reforma superficial que els permeti sobreviure. És en aquesta clau que cal llegir l'abdicació a favor del seu fill del rei Juan Carlos I d'España.

Cal entendre que la monarquia és la clau de volta del règim polític del 1978, el garant de l'hegemonia de les oligarquies a nivell polític i econòmic, de la subordinació als EUA i a les grans potències europees, així com del no reconeixement de la plurinacionalitat de l'estat i del dret a l'autodeterminació dels seus pobles.

Apostem per un escac mat a aquesta peça clau del règim per poder obrir processos constituents que permentin conquerir una democràcia real. Exigim la immediata convocatòria d'un referèndum vinculant sobre la continuïtat de la monarquia i l'apertura d'un procés constituent.

És l'hora d'un procés constituent i una ruptura democràcia!
És l'hora de la República!

2 de juny de 2014

Etiquetes de comentaris: , ,